Boxercise och Härnösand

Åh, vad det är skönt att slåss för att få ut sina aggressioner! Min dag började sannerligen inte bra, jag orkar inte ens berätta vad som hände, men incidenten gjorde att jag tappade humöret. Jag var på jobbet och gick runt och tyckte att allt kändes skit, jag orkade inte vara trevlig mot kunderna och prata väder, utan tänkte ungefär som min mormor brukade göra förr: "Ät och tig!"

 

Men så ringde min kompis Tessa och undrade om jag inte skulle komma med och boxas på kvällen. Jag kände att det skulle vara underbart skönt, inte bara för kroppen, utan det skulle nog göra gott för mitt sura humör. Och jag fick rätt! Jag kom in på gymmet och kände den där speciella doften av svettiga trikåer, pratade några ord med Tessa, som jag skulle slå på (okej, okej, inte på henne, men hon höll i mitsarna) och sen var uppvärmningen igång. Det var ett stentufft pass och jag sopade på "kuddarna" allt vad jag orkade och tänkte: "Bort ditt dumma dåliga humör!"  Efter en timme var livet ganska okej ändå och kroppen hade fått sig en riktig genomkörare.

 

Sista dagen på jobbet imorrn förresten, sen ska jag vara ledig två veckor innan det är dags för skolan igen. Den 4 september sitter jag på en buss på väg mot Härnösand. Det ska bli helt underbart att träffa alla igen, speciellt min "sambo" Hanna, som jag delar rum med. Vi trivs bra ihop, vi kan ligga och snacka en hel natt om killar som inte hör av sig, om vilda fester vi varit på, om skolan och om ingenting. Vi skämtar om Hatzek, den slemmige killen som bor i vår korridor, och hotar varann med: "Du får sova med Hatzek om du inte diskar!" Vi går över till reguljärernas korridor och låter oss bjudas på tequila. Vi går våra dagliga morgonpromenader, äter vår frukostgröt och vår fil till lunch. Gröt till middag igen, och sen frågar vi oss: "Varför är vi så dåliga i magen?" Vi går till Intersport varje dag, så Hanna får spana in killen som jobbar där och på kvällen frågar hon: "Tror du han tycker att jag är snygg, eller är han trevlig mot oss för att han tycker att du är snygg?" Det är sådana där världsliga frågor vi ställer om kvällarna, sen somnar vi, Hanna omsvept i ett fluffigt täcke i den sköna sängen. Jag på min punkterade luftmadrass, med pennor i lufthålen och pappas sovsäck.

 

Längtarrrr!!! 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback