Resfeber!

Om 48 dagar ligger jag på en strand, med en vattenflaska i handen. Solen steker på från en klarblå himmel och vattnet skvalpar över mina fötter. Aj! Där kom en badboll och träffade mej i huvudet och ungen som sprang efter den sparkade sand på min handduk! Men vad gör det, jag är ju i Bulgarien!! Eller, där gick jag visst händelserna i förväg lite, jag ska dit alltså... om 48 dagar.

Resan bokad idag. Efter sommarens slit på grillen tycker jag att jag är värd den! Jag åker tillsammans med Tessa, en kompis som jag rest med en gång förut. Då åkte vi till Turkiet och gjorde oss kända i hela Alanya. Bistro Bellman blev vårt stamställe och vi lyckades t o m skaffa oss en privatchaufför! Vi hade också en guide, som vi iofs tröttnade lite på till sist, han trodde typ att vi var hans tjejer! På hotellet var receptionisten Alp ett utmärkt sällskap sena nätter när vi vinglade in i entrén. Han var nog glad när vi äntligen åkte hem, Hakan och Cobra i hotellbaren, samt servitörerna var desto ledsnare. Vi fick t o m en liten avskedsgåva som en av servitörerna kom utspringande med innan vi klev ombord på bussen. Ett litet vitt paket... någonting som låg inuti en servett. Jag vek försiktigt upp servetten och inuti låg... en morot! Det fina var att han hade "täljt" till den och format den till en snopp. Under den två timmar långa bussfärden till flygplatsen blev jag dock så hungrig, så jag åt upp den.

 Tune in next time...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback