hej hej hej!

Det har varit ett långt uppehåll på bloggen. Min dator har pajat, antagligen i åskvädret som var för en vecka sedan. Så nu är jag datalös för tillfället.

Jag sliter på på caféet ännu och kommer väl att göra det ett tag till. Men det är rätt skoj, speciellt händelserika dagar som häromdagen. Då var det catfight i kön framför disken. Två galna kärringar började puckla på varandra och skrika om vem som stod först. Herregud, vuxna människor. Den ene krävde: "call the police, call the police!" medan vi stillsamt försökte förklara att vi inte kunde ringa polisen för att någon trängde sig före i kön.
Och vissa dagar, som igår, är man lite trött och seg. Så när vår stammis Engelsmannen som vanligt beställde en färskpressad apelsinjuice och jag skulle förklara att det skulle ta en stund, eftersom juciepressen var i diskmaskinen sa jag: "The squeezer is in the freezer". Så fel det kan bli...

Ikväll är vi hos mamma och Joel leker med Roger (uttalas "Hocher"), min kusins lille styvbarn från Brasilien. Han och Joel kommer bra överens, även om de inte förstår varandra. Men är man barn och vill leka tjuv och polis, räcker det med att börja jaga den andre och ropa "pang, pang" så fattar man.

Nu sprang de ner till stranden, bäst jag ser till att de inte dränker sig i vattnet....

Kommentarer:
Postat av: Tessa

tack för att du e tillbaka! kRAMIS

2006-08-08 @ 11:42:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback