jag har SLAGIT mig på läppen!

Den här veckan ska jag försöka komma mig iväg och träna igen. Förra veckan var jag både på pump och box. Tessa brukar ringa och säga: "Nu har jag bokat in dig!", och så är det bara att se till att dyka upp på träningen.
Boxningen häromdagen höll till utomhus i strålande solsken och passet var inte bara tufft, utan även avancerat. Tessa frågade sig med ironi i rösten om vi inte skulle ta och lösa lite ekvationer samtidigt, eftersom slagserierna krävde koordination, minne och så lite "polver" såklart. Sedan hjälpte det inte att jag var lite ringrostig i "boxarringen" och att Tessa var smått krappulantisk. Men lika glad var jag för det, för jag undrar hur det hade känts i kroppen om hon varit tip top. Hennes sparkar går inte av för hackor! Varje muskel vibrerade i min kropp när jag skulle hålla mot med mitsarna! Jag hade lust att rycka undan dem inför varje spark, men stod emot frestelsen och gned mina svidande underarmar när setet äntligen var över.
Under stretchningen när man slappnat av och vet att man snart ska få vila sina värkande muskler, blir det lätt att man kommer in på konstiga samtalsämnen. Tessa kunde inte låta bli att anmärka på min svullna läpp, där vi stod på var sida om flaggstången och tänjde ut våra vadmuskulaturer. Jag förklarade att en inombordare grodde under läppen, därav svullnaden. Genast skulle hon börja pilla och försöka klämma. Jag tyckte inte det passade sig just då, där utanför Avancias ingång bland 20 andra människor. "Men du har fet hy" påpekade hon ialla fall. "Jo, riktigt fläskig. Överviktig!" sa jag och suckade. Genast tyckte jag att den tjocka tjejen som stod bredvid oss hajade till och gav oss en sur blick, men jag vet inte. Jag kanske bara inbillade mig. När de andra redan börjat stretcha lårmusklerna, stod vi kvar med fötterna mot flaggstången och tänjde vaderna.

Dagen efter hade min läpp svullat ännu mer. Jag tänkte att om någon frågar ska jag säga att jag varit i slagsmål, eller kanske boxats med Tessa. Det är coolare än att säga att jag har en finne.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback