Gott och blandat

Gaah! Jag sitter hemma, försöker koncentrera mig på allt sistaminutenpill med arbeten inför onsdag då det återigen är dags för skola. Men grannen här under verkar ha nåt renoveringsprojekt på gång och borrar i väggen med cementborr, eller nåt liknande. Och med tanke på att det skallrar i hela huvet på mig bara för att grannarna drar för gardinerna på kvällen när de lägger sig, kan ni ju tänka er hur det låter när de ger sig på väggen med cementborr. Lite lyhört faktiskt. Rätt kul ändå när man kan lyssna till grannarnas gräl på kvällen och sedan lägga sig i lugn och ro och veta, av de stönande ljuden att döma, att de är sams igen.

Japp, skola alltså på onsdag. Jag får äran att övernatta med tre snygga tjejer under veckan, hehe. Först min kära sambo Hanna, som jag nu kommer att bli särbo med i fortsättningen, då vi inte ska läsa samma kurs denna termin. Sedan åker jag till en klasskompis Jenny över helgen, för att återigen åka till skolan på söndagkväll och slagga med Maggan t o m tisdag.

Hade en märklig dröm inatt. Jag var i Afrika tillsammans med Tessa och vi skulle gå in i en lejonkula. Det var som ett tempel mer eller mindre som lockade många besökare och man fick åka tåg igenom det. Det var helt packat på tåget när det rullade igenom templet. Otroligt vackert! På tåget träffade jag en kille som hette Simon och var afrikan. Vi blev jättekära. Sedan har jag en liten lucka fram tills vi sitter på en strand och ser en jättevåg komma emot oss. Alla rusar in i ett litet hus och stänger dörren framför näsan på mig och Tessa skriker: "Håll i dig i dörrhandtaget bara!" Vågen sköljer över mig, men det känns liksom bara skönt och av någon anledning kan jag ändå andas under ytan.
Tja... vad hände sen? Simon blev vit och rödhårig mitt i allt och vi drabbades av flera jättevågor under en båtfärd. Han som körde båten gasade full fart framåt när vågorna kom och vi for liksom igenom dem med båten. Båten kantrade till sist, men ändå var alla torra och ingen hade fallit överbord.

Hmm.. jag borde få drömmen analyserad av en drömtydare, undrar vad han eller hon skulle säga om den. Kanske betyder det att jag kommer att göra en resa snart? Åka tåg i alla fall, till någon jag tycker om kanske? (Simon på tåget) :) Kanske jag blir sviken av en vän (Tessa stänger dörren framför näsan på mig). Vågen förknippar man ju med tsunamin såklart, men det hoppas jag innerligt att det inte kommer flera sådana!

Nu har borrandet slutat! Jag ska återgå till mitt sistaminutenpill.

Lejter!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback