Greetings from Undrom

Japp, här sitter jag i ett snötäckt Undrom. Det har kommit säkert 3 dm inatt, och den lilla kåken jag befinner mig i är nästan helt instängd i snömassorna. Jag är alltså på besök hos min klasskompis Jenny (snyggt namn!). Eftersom jag var i skolan torsdag och fredag och ska tillbaks på måndag, tog jag mig en vända hit upp för att ta en rekreationshelg med Jenny, hennes kattor, hästar och kossor. Ja, kossorna har jag inte träffat än, men igår var vi ut och red på hästarna Sigge och Tobbe. Sigge är en nordsvensk och Tobbe en fjording. Det var mörkt ute och kallt i luften och vi red in på en liten oplogad skogsväg. Det var alldeles tyst, det enda som hördes var kusarna som kämpade frustande och flåsande genom snön. Vi travade och galopperade och det blev nästan kapplöpning på slutet då gamle Tobbe, 20 bast (som jag red på), försökte hänga på Sigge som är betydligt kvickare i benen.

Efter ridturen åkte vi hem till Jenny som lagade en smarrig potatisgratäng och stekte några goda biffar. Vi drack lite vin och kollade på en film och var sedan heelt slut. Vi kröp ner i hennes stora säng och somnade skönt. Men imorse! Ajaj! Nackspärr! Ont som tusan gjorde det, jag har gått runt med huvudet på sned hela dagen. Ikväll blir det kanske lite flipperspel och öldrickande hos Jennys bror, men inte nå sent, för imorrn bitti ska kossorna mjölkas och utfodras igen. Tur som fan att man inte är bonde, de vet inte vad sovmorgnar är för nåt! På söndagkväll åker jag tillbaks till Härnösand.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback