Litet fel i förra bloggen!

Det är naturligtvis i Proud Mary man sjunger "råålen, råålen, råålen åne ribö" i refrängen... inte i Bad moon rising.

Jag ska sätta igång med pluggadet här, men måste bara säga att det var tråkigt att inte ha någon att vinka till när jag gick förbi Robert´s coffee imorse. Min hundmatsgubbe sitter ALLTID där och fikar runt 10 när jag går förbi med Seidi. Igår ringde han och sa att han blivit påkörd på Nygatan och inte kunde komma och leverera någon mat på ett tag, han ville veta om vi skulle klara oss. Så omtänksamt! Ja, han mådde rätt bra ialla fall, det var skönt att höra.
Däremot kom lille Lennart gående när jag passerade Robert´s imorse. Men vit toppluva och en kass i handen tultade han över Torggatan i halkan och pratade med en (antagligen okänd) man som tittade konstigt på honom. Sen fick han syn på mig och sken upp som en sol. Vi hejjade och jag tänkte tillbaka på sommaren på grillen, då Lennart kom in, växlade till sig några 20 centare som han satte i pokerautomaten, när han beställde en kopp kaffe (en liten, bara en liten) hans gula naglar och hans gubblukt (tobak blandat med svett). Ja *snyft*, jag längtar nästan tillbaka!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback