Nyåret

Nyårsaftonen blev en lugn historia och det var ritkigt skönt faktiskt. Jag var sen ifjol inställd på att årets nyårsfirande skulle gå i lugnhetens tecken så det kändes helt okej.
Men när jag lagt Joel och satt i min ensamhet med en cider och såg hur minuterna närmade sig klockan tolv, kändes det lite tråkigt. Så jag skålade med axeln och muttrade "gott nytt år". Nåja, vad är väl ett nyårsfirande. Långtråkigt, urtrist, eller alldeles... alldeles... underbart! Jag stod som en Askunge och tittade längtansfullt ut genom fönstret och tittade på alla fyrverkerier som smällde och blinkade utanför.
Men jag och Joel smällde några smällare tidigare på kvällen och firade med en fantastisk nyårssupé som bestod av makaroner och köttsås och broccoli. Vi skålade i cider och läsk och kollade på tv. Så det var inte så tokigt ändå och när jag vaknade upp utvilad och fräsch imorse och tänkte på alla vänner som förmodligen vred sig i ångestattacker och baksmällor kändes det riktigt bra!


Några nyårslöften då? Nja... inte direkt, men jag har utmanat Joniie på att leva så galet som möjligt det här året. Den som gjort den mest galna grejen vinner. Han började med att vara otroligt modigt med att starta en blogg, han har ingen aning om vad han ger sig in på! Snart har han, som mig, morsor, mostrar och morbröder som läser bloggen och vet allt vad som händer i ens liv. Nåja, man får väl välja sina ord lite så man inte avslöjar för mycket.

Nu ska jag planera för nåt galet upptåg.
Gott nytt år på er alla!

Kommentarer:
Postat av: Joniie

Aha! Utmaningen antagen, härligt! Ja, det är bara börja planera för galna upptåg, men var försiktig med vad du dokumenterar här på bloggen, mamma blir ju orolig...

2006-01-01 @ 16:51:34
Postat av: mamma

Nå, mamma är van med det mesta... men det där med "så galet som möjligt" verkar lite oroväckande...

2006-01-02 @ 12:27:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback