beredo!

Tänk så mycket man får gjort bara man lägger manken till. Jag har på en dag gjort saker som jag borde ha gjort för en vecka sen, men eftersom käppen suttit jävligt hårt i arslet och motivationen sjunkit ner i tårna har hjärnan inte gått på högvarv direkt. Och att översätta engelsk facklitteratur är faktiskt mycket lättare nu när jag har en ordlista. Hur kunde jag nånsin tro att jag skulle klara mig utan!?

Ialla fall, är redo för Härnta på onsdag. Rapport klar och nu är jag även redo för litteraturseminariet. Den enda natten i Härnösand kommer att spenderas på Folkhögskolan. Där ska vi tränga ihop oss i ett enda rum, för vem bor inte trångt så länge man tjänar på det. Nackdelen är att om någon fiser, lär det märkas.
En liten avslutningsfest kommer att hållas, jag har redan hört ryktas om att Maggan ska ta med sig smarriga olivröror och brödbitar till förrätt. Lite dricka ska väl också intas. I lagom mängder dock, eftersom seminariet är på torsdagen och jag vill visa att jag faktiskt läst på och inte rusa ut och pjuka som jag hörde att någon gjorde en gång på ett annat seminarium... vet inte vem det var....




Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback