de é knas

Jag har jobbat och stått i hela helgen och besvärat chefen hela tiden, eftersom jag är så himla klantig och ställer till det.

Ring, riiing!
J: Anders, hjälp! Diskmaskinen har svämmat över. Det är skum öööverallt!
A: Ojdå, jag kommer!

Riiing, riiiiiiing!!
J: Anders, du måste komma! Det finns ingen ström i apparaterna, varken kaffebryggaren eller ugnen fungerar!
A: Det måste vara nån propp som gått, kan du kolla?
J: (Kollar). Nej, ingen propp har gått.
A: Jag kommer!
(En stund senare...)
A: Jo, det var en propp som gått.
J: Oj (fnitter) jag måste missat den!
A: (tålmodigt) Äh, det är lugnt.

Riiing, riiiiiiiiiing!
A: Vad är det nudå?
J: Ja, datorn funkar inte.
A: Jaha, får kolla på det då.
J: Ouupss... kanske den for slut när jag höll på mickla med huvudströmbrytarn?
A: Mhm... kanske det. (Ringer datasupporten.)

Nåja, det kanske blir bättre bara jag får in rutinerna. Jag trivs ialla fall superbra på stället, med den ännu så tålmodiga och snälla chefen och alla andra jag jobbar med: lilla spjuvern Malin och Marielle, som får mig att skratta så jag nästan pissar ner mig.

Plugga nu.

Kommentarer:
Postat av: Linda

alla är vi nybörjare någon gång! =)

2006-06-05 @ 13:09:43
Postat av: Tessa

Ja på honom bara! Fniss

2006-06-06 @ 00:14:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback