Drömmar

Märkliga drömmar inatt, men kul att minnas dem.

Dröm 1: Jag skulle få äran att åka med Soundway till Eckerö på spelning. Tony i bandet ville så gärna höra mig sjunga. "Cool" tänkte jag, men var inte lika kaxig när de sa att det var fullt i "turnébussen" (en skåpbil med ett Tips Ettan klistermärke bakpå) så jag blev tvungen att cykla till Eckerö. Och inte från Mariehamn, utan från Ö-by, där Carola bor. Det är skitlångt. Och hela tiden såg jag Soundway-skallarna skumpa framför mig i Tips Ettan bilen. Tänkt vad fort jag cyklade ändå.
Drömkälla: Pratade med en kille igår som berättade att han cyklat Vätternrundan, 30 km på 12 timmar.

Dröm 2: Fick besök av chefen Anders en stressig dag på Robert´s och allt jag gjorde misslyckades jag med. Jag förstod inte beställningar, jag kraschade glas och när jag skulle fråga honom hur man gjorde en smörgås, sa han "du luktar skit!". Jag ba: "Va?". "Ja, du luktar skit!" upprepade han irriterat. Sen skulle jag gå och hämta mer bröd och hamnade på Arken. Jag frågade en kille om vägen, och han var snäll och ville följa mig. Mitt i allt börjar vi tävla med hans polare som dyker upp från ingenstans, springer och klättrar i klätternät. Sen tar det slut...
Drömkälla: Kanske den har nåt att göra med drömmen innan. Det finns vissa kopplingar mellan t ex Soundway och Arken.

Nu ska jag rasta jycken, som har "mens".

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback