Joel, snart 5

Imorrn smäller det. Årets happening! Joel ska ha strandparty för polarna på Nabben. Igår bunkrade vi upp med kakor, tårtor, bullar, ballonger och såpbubblor. Vi bakade tillochmed mocca rutor och de blev jäättesmarriga!
Joel har bestämt att han ska ha lekar också, precis som på riktiga kalas. Gröna bönor och "gris på knorr", ska lekas. Fiskdamm är ju också givet på barnkalas. Innan vi stack iväg till Sparis för att handla skrev vi en lång lista på allt som skulle köpas. Jag sa att godis måste vi köpa till barnen. Joel himlade med ögonen och sa: "men mamma, de får ju fiska upp godiset i fiskdammen! *suck*" Ungefär som att ingen lägger i fiskarna i vattnet innan man fiskar upp dem, de bara finns där ändå.

För övrigt är han för tillfället otroligt glad och mysig att vara med. Det verkar som om den värsta trotsperioden äntligen börjar ge med sig. Men så fyller han 5 också och det lär ju ska vara en harmonisk ålder. Han är mer mammakär än någonsin, jag tappade räkningen på antal gånger han sa att han älskar mig imorse. Han ska kramas och pussas och gosas hela tiden så det blir nästan jobbigt, men ack så härligt att känna sig som världens bästa mamma för en gångs skull!

Kommentarer:
Postat av: Maggan M

Åhh Jenny, va kul att läsa din blogg! Jag blir alltid på så gott humör och får många goda skratt... Kram "rumskompisen"

2006-06-16 @ 19:50:36
Postat av: Jenny

Åhh, Maggan! Kul att du läser! :)

2006-06-16 @ 22:10:16
Postat av: Linda

Du är världens bäst mamma =) tålmodig som få!

2006-06-17 @ 09:49:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback