sex år senare...

Skolavslutning! Idag firas det nog rätt rejält med studenthippor och avslutningar. Chillers club och gratis inträde för studenter på Alvas.

Ja, det var tider det!

Jag minns när jag gick ut yrkes för hundra år sedan (okej, okej... sex år sedan). Då var det inne med linne utan ryggstycke, vilket jag hade inhandlat och på den tiden kunde jag faktiskt använda sånt också då bh inte var en nödvändighet för att hålla tuttarna i push up läge. Undrar förresten om bh är en förkortning av just behållare? Eller brösthållare...? Ialla fall... och dagen till ära hade jag klippt håret i page och färgat det i någon mörkbrun nyans. När min kusin fick se mig i tidiningen på examensbilden sa hon till farmor att hon aldrig skulle prata med mig mer, eftersom jag såg så hemsk ut (det var inte så farligt, det var bara det att hon hade sparat sina klena, små testar i evigheter för att få så långt och fint hår som jag hade och så förstörde jag alltihop genom att klippa mig). Förfesten har jag förträngt, men jag minns att jag festade upp mitt stipendium á 1000 mark på Arken, däckade på toan och spydde i buskarna utanför. Ja se, det var tider det!

Sex år senare...

Inget är sig likt. Tuttarna ligger närmare naveln än hakan. Kusinen pratar med mig visserligen, men inte ofta då hon bor i Finland och jag inte längre är hennes idol. Håret har växt ut och har återgått till sin normala, blonda färg. Jag förtränger inte längre förfester och däckar inte på Arkens toa. Inte heller spyr jag i buskarna, utan väntar tills jag kommer hem.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Fy fan va du e roli! Nu e vi tibax, känns som man vart borta 2 dar ungefär, fattar ingenting. Men Ciao Bella vet jag vad betyder!!! Kramis gumman

2006-06-03 @ 23:00:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback