Bananflugan, den nya flugan

Små äckliga bananflugor har invaderat mitt hem, de är omöjliga att bli av med! Jag har, miljömedveten som jag är, börjat med kompost igen efter att man infört ett lite trevligare system med användandet. Nuförtiden har man en snygg mossgrön låda med en majspåse i där man slänger matresterna. Sedan är det bara att ta påsen med sig och slänga den i en tunna i soprummet. Klart! Enkelt och smidigt. Inga kladdiga backar att tvätta ur och framförallt inga stora, illaluktande kompostlådor som det osar varmt och äckligt om.
Men ingen sa nåt om flugorna...

Håller för övrigt på att skriva hemtenta. Synd att jag hade missat att den lades ut på nätet redan i onsdags, men aja... vi har på oss ända till nästa fredag. Nu ska jag ha ihjäl flugor och sen fortsätta med tentaplugg.

Martin kommer idag, jihuuu!

Kommentarer:
Postat av: Alfons

Lustigt dedär med småflugor..
Dom e precis som sina större släktingar liksom... Å dras till skiten... :P

2006-03-03 @ 16:33:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback