kalender

Man kunde tro att Jeneli fått nog av skrivande efter att ha slutfört sin maffiga hemtentamen och nu har en femsidig rapport att skriva. Men nej, här finns det alltid ord kvar! Speciellt när man får skriva om annat är läs -och skrivutveckling... fonologisk medvetenhet... morfologi, syntax och språkmedvetenhet.

Kalender

Torsdag 9 mars:
Gurakurs. Ingen barnvakt. Funderar på att skippa den eftersom Joel, sist när han var med, kröp under kursledarens stol medan vi spelade Love hurts. Han var inte alltför förtjust och avslutade lektionen en kvart tidigare än tänkt.
Fredag 10 mars: Ingen besiktning för Tryggve, avbokade idag. Bilen måste dock snarast bort från parkeringen. Som tur har jag tre personer som visat intresse för den gamla rishögen och min plan är att typ skänka bort fanskapet mot att de forslar bort den. Man får inte vara dum!
Söndag 12 mars: Mot Heresneezedduck (direktöversättning från svenska till engelska, betyder Härnösand). Dejt i Sthlm med Mr Gustrin, aka Smurphen.
Denna gång ska jag och Maggan bo på Hospitalvägen precis intill fängelset, där det sägs att främst mördare och våldtäktsmän sitter. Överlag bor det mystiska typer i Härnösand. T ex den lille mannen på cykel med en liten kramis-apa som han håller ett stadigt grepp om. Han pratar för sig själv och bär alltid reflexväst och hjälm. Fast han är väl inte mystisk... bara lite utvecklingsstörd.
13-17 mars: I Härnösand. Skoldagar med redovisningar och föreläsningar. Kanske vi drar till Bittens på bärs nånkväll. Jag stormtrivs ialla fall med Maggan. Jag vill bli som hon när jag är 42!


Kommentarer:
Postat av: Linda

haha.. påtal om gubbar på cyklar, har jag någongång berättat om den skumma cykeltypen som cyklar runt här i gävle?
iallafall så är hela hans cykel utklädd med diverse saker, o så har han en vimpel i papp fastsatt bak på cykel där det står något om EU. Ja men det är ju inte så konstigt kanske du tycker.. Nä. det konstigaste är att han sen cyklar runt o ställer sig mot olika fönsterrutor (t.ex. fönstrena mot cafeterian i skolan) med näsan tryckt mot runta o vrålar UUUT UUUR EUUUUU! Eller så vrålar han bara helt kallt då man råkar pasera honom gående.

Han skrämmer mig lite faktiskt....

2006-03-09 @ 15:51:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback