Däck, stick and Trick or treat!

Äntligen får jag vinterpjucksen på bilen. Ringde Rollic idag och fick en tid, slirade in till stan på sommardäcken och lämnade Joel, slirade vidare till Rollic och lämnade bilen, bland ungefär 30 andra som väntade på att få dubbarna på, och promenerade hem med Seidi. Jag hämtar den i e.m och hoppas att de fixat "Carros" sulor.

För övrigt har jag haft två "sådär-dagar" och blivit vansinnig för att jag inte haft nåt att göra. Tja, jag har ju skolarbete så det räcker på dagarna, spela gura kan jag göra 25 timmar i dygnet, men sen då. Kvällarna har varit sega och tråkiga, jag sitter framför datorn eller teven, ser samma skit, läser samma skit och får ingen stimulans överhuvudtaget. Jag beklagade mig för Linda och bad henne komma på nåt som jag kunde göra. Hon tyckte jag skulle börja sticka, något jag tyckte var en toppenidé! Jag föreslog att vi skulle börja sticka lappar och sen sy ihop dem till ett täcke och skicka till fusna Sibiriska barn, eller nåt. Linda rynkade på näsan och sa att hon var för snål, stickade hon en filt ville hon minsann ha den själv! Det är dyrt med garn! Jaha... vi kan väl sticka till henne då, välgörande ändamål som välgörande ändamål liksom.
Martin tyckte stickning var en bra idé och påpekade att jag kunde börja lyssna på radio också. Jag kanske t o m skulle köpa mig en gungstol, nu när jag tänker efter! I Allers kan jag säkert hitta fina stickmönster!

Kvällen är dock spikad, det är trick or treat time för Joel. Hans kompis Marcial får följa med, själv har jag ingen lust att tigga godis. Jag tänkte att om de är två, kan jag gömma mig bakom husknuten, eller vänta i bilen medan de knackar dörr och skräms. Häromkvällen testade vi spöksminket som Joel inhandlat och det blev riktigt bra. Med vitt ansikte, svart runt ögonen och tänder målade på läpparna, såg han ut som en äkta skräckfilmsunge. Ni vet en sån där blek figur, som ryckigt går baklänges med tom blick för att mitt i allt spärra upp ögonen och skrika så man hoppar högt. Jag är säker på att han kommer att skrämma skiten ur de flesta han knackar på hos, kanske vi måste tänka oss för innan vi knackar på hos någon pensionär med hjärtbesvär...

Kommentarer:
Postat av: Simon

Näää...har den dagen redan kommit...Jag fruktade tidigare den dagen då mina föräldrar skulle börja titta på Allsång på skansen, nu gör ALLA det... Och sen dagen då mina vänner skulle börja läsa damtidningar: "I Allers kan jag säkert hitta fina stickmönster!" VAAA!!! ""DAM""-tidningar! Dam rimmar med DAMM av en orsak, att man skall vara gammal o dammig när man läser dem! Fy! Köp en billig flisfilt från Sparhallen och ge till Linda istället och börja lösa Sudoku eller nått annat "nyttigt" tidsfördriv!Snäääälla, för min skull! Du har redan så många vuxenpoäng, du får inte bli allt för vucen före jag kommer hem igen! =) Kram tjejen! =)

Postat av: Tessa

Välkommen tjejen =)

Du e så himla bra på d där me smink du, asså nu menar ja ju int krogsminkningar, för d anstränger du dig ungefär lika mycket som jag gör. Utan sånt där kreativt utspökande smink. Hoppas han fick några mandariner som du kan äta upp. Krams

2006-11-03 @ 20:02:55
Postat av: Linda

meh simon karlsson.. har du inte förstått charmen med att sticka? Testa vettja! Det är väldigt rogivande framför allsång på skansen!

2006-11-04 @ 18:42:33
URL: http://sumairus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback