Det här är inge bra...

Skåpet fullproppat med godis från helgen. Just nu sitter jag och smaskar på en Snickers till kaffet. Fan, man kan inte ha sånt här hemma utan att sätta lås på skåpet och gömma nyckeln. Fast om jag gömmer den själv vet jag ju var den är och letar upp den när jag blir sugen. Jag får ha Joel att gömma den, men då kan han ju gå och låsa upp och äta godis precis närsomhelst. Seidi litar jag heller inte på.

Lika bra att bannlysa godsaker i hemmet. Kommer de innanför dörren, lär de ätas upp.

Det du sätter i skåpet, kommer du högst antagligen sätta i munnen.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Japp, precis så e d. Därför har vi inget frestande i skåpet längre. Utan e man sugen så köper man bara så det räcker för stunden. Fast ja hitta nog en lakritsstång där längst bak i skålen igår i krappisen, flyt. Det finns bara sånt där asigt kvar nu, som "karameller" om ni förstår vad jag menar. Jag vill ha salmiak, god choklad, läkerol brukar skymtas bakom havreflingorna rätt ofta förståss, tillhör favoriten, men en par stycken räcker, sen e d bra.

2006-11-06 @ 21:52:55
Postat av: Peter the nice neighbour

Hehe, då vet jag va jag ska sätta i ditt skåp ;)

Nej, seriöst, du får väl komma ner med nyckeln åt mig. Jag har själv lika svårt för att låta bli godsaker som ligger i mina skåp. Men problemet är att vi ju inte kan byta nycklar med varann, för då blir det ju nån "mexican stand-off" sen när båda står å säger åt varann:

"-Ger du mig min nyckel så får du din."
"-Åh nej, så lätt går det inte att lura mig."
"-Jomen kom igen nu för faaaaaan. Jag e såååå godissugen!!"

Man borde fan ha en elektronisk fotboja som börjar pipa å tjuta så fort man närmar sig rökkas eller nån annan godiskiosk. Så att de vet att de inte får sälja åt mig.

Jag tror fan jag ska börja röka...

Postat av: Jenny

Haha, så slutsatsen blir ändå att man måste låta bli att köpa! Men vad gör man när Joel får 1 kg godis på Halloween? "Ät, unge! ÄT! Ingenting ska finnas kvar!"
"Men Mamma, jag har ont i magen..."

2006-11-07 @ 10:21:06
Postat av: Linda

hahaha.. stackars barn! Varför introducerade du honom för halloween från första början undrar jag? Då skulle du ju slippa det här..

Du är duktig som orkar fixa o trixa med allt!

2006-11-07 @ 11:09:18
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: Peter the nice neighbour

Hehe, ja stackars barn. Ett kg låter gaaanska så mycket det. Men snacka om I-lands problem :)

2006-11-07 @ 11:30:48
URL: http://www.freedivingteam.com
Postat av: Linda

har man inte andra problem får man ta till i-landsproblem :D

2006-11-07 @ 13:15:49
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: Jenny

Alltså, jag tvingade honom faktiskt inte att äta godiset! Det var bara ett ironiskt förslag.

2006-11-07 @ 15:15:31
Postat av: Linda

neheeee..?? ;)

2006-11-07 @ 21:29:22
URL: http://sumairus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback