Frågor i en provhytt

Vad mycket man får att tänka på när man står i en provhytt en gång om dagen.

1) Vad har jag för storlek egentligen? Allt från XS till M tydligen. Man är ju rätt nöjd när man får på sig ett plagg i XS, men frågan återstår ändå: Är det plagget som är stor i storleken, eller är det jag som är liten i storleken?

2) Varför finns det inte dörr på alla provhytter? Det där fladdriga skynket som man ska försöka skyla sig bakom på vissa ställen, fastnar i foten när du ska dra av dig byxorna och fläks upp så man står där och visar röva åt förbipasserande. Och alltid är det en glipa mellan skynket och väggen. På Me and Pia har de ett genomskinligt skynke. Det var iofs praktiskt på det viset att de plagg försäljarn hängde utanför kunde jag se och bedöma igenom, utan att fösa undan tygstycket. Det som inte är så bra är att fönstret som vetter ut mot bussplan är precis mittemot provhytten. Så där står man liksom till allmän beskådan.

3) Varför är det skillnad på spegel och spegel? På vissa ställen är spegeln som ett förstoringsglas och vad man än sätter på sig, även om det är XS, så ser man ut som Fat Actress. Men det är bättre det, än att stå i en försmalnande provhyttsspegel och vara urnöjd över att kropp och plagg är i mutualistisk symbios för att sedan upptäcka när man kommer hem till sin "ärliga" spegel att man nog hade behövt se mer realistiskt på sig själv och inte förlita sig på en dum spegel.

4) Varför springer det fjortisar i butiken och tävlar i plaggprovning? Under mina dagar som flitig provhyttshäckare har jag upptäckt att det titt som tätt kommer inflamsande några tonårstjejer: "Okej, vi tar fem plagg var, du börjar!" Sen går den ene in i provhytten med sina plagg, kommer ut och snurrar runt medan den andra bedömer hur kompisen ser ut. "Den där var jättesnygg på dej, Saraaa! Guuu!" Sen sliter Sara av sig kläderna och så är det Emmas tur att välja fem plagg och Saras tur att bedöma. Sen går de. Utan att köpa nåt.
Ungefär som jag. Jag väljer fem plagg, provar, hänger tillbaka och går ut. Skillnaden är att jag inte har någon kompis.

Kommentarer:
Postat av: Linda

men herregud flicka vad du kan låta tragisk!! Du har ju hur många vänner som helst, bara för att vi inte har tid att springa runt o flamsa med dig som nå fjortisar i butikerna, betyder ju inte att vi tycker om dig mindre för det.

mutualistisk symbios... värsta coola uttrycket by the way :D

Postat av: Jenny

Det var inte så jag menade ju! Fattar väl jag att jag har vänner, men inte just då! Ta inte allt så allvarligt!

2006-11-09 @ 18:45:01
Postat av: Tessa

Men asså "mutualistisk symbios" ha du haft lexiconet framme nu igen? Jag kan int ens uttala d.

Och förresten, fy faan va du e rolig, skrattar ju ihjäl mig när jag läser dina inlägg. Puss.

2006-11-09 @ 20:20:16
Postat av: Linda

varför förstår ingen ironi nu för tiden? Jag drev med dig stumpan..

2006-11-09 @ 21:29:46
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: Jenny

Asså, JAG var ironisk i bloggen och trodde inte du förstod min ironi med ditt ironiska inlägg, som jag inte tog som ironi. Ironi är svårt.

2006-11-10 @ 19:29:10
Postat av: Chris

Tja svettar flammsan utan festa kläder
vill du slippa lökringare 4 ever ska du inhandla absolut torr på apoteket på skarpansvägen det funkar..

Kram lökfri
Chris

2006-11-11 @ 08:17:16
Postat av: Linda

hehe.. jag förstod nog att du var ironisk, skulle bara dra det ett steg till. Svårt som sagt =) Hoppas helgen var toppen!

2006-11-13 @ 11:22:26
URL: http://sumairus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback