gitarrnacke, inte tennisarmbåge

Jag har i två dagar gått och klumat på nacken, klämt och masserat, ojat och ajat mig och undrat varför den, som ju höll på bli bra i söndags, nu plötsligt börjat värka igen. Och så slog det mig nu, det är gitarrspelandet! Jag har ingen bra sittställning när jag spelar. Jag sitter kutryggig på Joels höga tripp trapp stol med gitarren tryckt mot bröstet och sträcker mig med lång hals över den för att se noterna jag har på bordet. Det är då högerarmen som får en konstig sträckning, vilken gör att det värker från nacken, ner till skulderbladet och in mot ryggraden. Jag tror jag ska införskaffa mig ett notställ, så jag kan spela utan att grimasera av smärta. Men med tanke på att en enda liten nylonsträng kostade 8, 50, inklusive montering, undrar jag om jag har råd med ett helt notställ.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

jammen va bra att du kom på va d va! Grattis. Seriöst med notställ!! Annars kan man ju tejpa upp bladen på väggen, så skulle det ha stått i tidningen "Birka" på näst sista sidan.

2006-11-01 @ 20:18:39
Postat av: Simon

Haha, Jenny då! Vi får starta insamling före ditt huvud trillar av halsen på dig! Jag startar med att lägga in 50cent i potten! =)
Kramen

Postat av: Tessa

2 euro här!
totalsumma: 2,50 euro

2006-11-02 @ 09:20:27
Postat av: Jenny

Simon! Du är den smartaste jag vet! Tack för bidragen! :D

2006-11-02 @ 09:36:25
Postat av: mamma

Du kan få ett notställ av oss! Vi har flera stycken hemma!

2006-11-07 @ 16:01:58

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback