Just ja!

Glömde ju berätta... trick or treaten gick bra. Mina två små dödsskallar gick runt med bleka nosar och knackade dörr, väntade på att någon skulle öppna, tittade blygt ner på skorna och frågade försiktigt: "Bus eller godis...?" fick snask i sin lilla påse och ropade sedan på mig, där jag stod gömd i nåt buskage i närheten med en gnällande hund i koppel. Sen gick vi hem med Marcial och efter ett par timmar fick jag gå hem själv, utan min unge. Han ville sova över, trots att jag protesterade med sorgsen blick: "Men vem ska jag sova med då?" Joel kröp upp i min famn och strök mej över håret: "Du kan sova med Seidi, Mamma. Det blir bra. Du kan gå hem nu."

Och "vinterdäcken" fick jag på tidigare idag, även om de hade glömt bort lilla Carro, som tålmodigt stått parkerad och väntat på att få sulorna påsatta hela dagen. Alla på Rollic hetsade upp sig och bad hundra gånger om ursäkt för att de glömt mig, körde hastigt in Carro i verkstan och jag ropade "Vafan! Ni har ju haft hela dan på er, hahahaha! Vinterdäcken ligger i trunken!". Grabbarna öppnade trunken och tittade först roat på varandra och sen på mig. "Vadnu?" frågade jag oroligt. "Hahahahah, ska du köra med de här, jaja, lycka till då, hahah." Allround-däck, eller vafan de nu heter, är tydligen inte så bra att köra med på isgata fick jag veta, "fast bättre än sommardäck, hahahhaha!"
Nåja, jag fick 2 euro rabatt som tröst för deras glömska.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

All round däck funkar bra, tjaa iallafall med fyrhjulsdriften i...du e ju en hejjare på att parera sladdar, så d där blir no bra d ;)

Jasså Ove sov över...skönt i morse? =) Kram kram

2006-11-04 @ 08:58:15

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback