Lill-Britt

Idag har jag varit substitute teacher igen, denna gången till min mors elever. Mor fyller 50 idag (hip, hip, hurraa!) och då får man ledigt.

"Femti, kan ni tänka er, det är hälften av hundra!" utbrast jag till hennes elever på morgonsamlingen och de nickade imponerat och såg ut att tänka "tänk att min lärare är nästan hundra år!"
Jag råkade ju också nämna att jag var min mammas dotter och en bit in på lektionen hörde jag ungarna ropa: "Lill-Britt, Lill-Britt, kom hiit och hjälp mig med det här".
"Nä, hörni. Jag heter faktiskt Jenny" försökte jag.
"Hahaha, näää! Du heter Lill-Britt!" och mitt i allt hette jag inte bara det, utan också Sven och Ola och Göte (fråga mig inte varför jag fick pojknamn, de tyckte väl jag liknade en kille. Det har ju hänt förr att folk misstagit sig). I matkön fick jag nog av "namnleken" och lät dem inte gå och äta innan de la av med att kalla mig Lill-Britt. "Jag heter faktiskt Jenny!" sa jag bestämt. Nog med det. Resten av dagen var lugn och barnen var väldigt snälla och rara där de satt och klippte till pappersslipsar åt Far (farsdag på söndag, remembah?).

Imorgon ska jag åter ha hand om Stor-Britts elever och sedan åka och servera hennes gäster, då det är öppet hus i Skutviken. Och på lördag är det finmiddag.... och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig.

Förresten, det är kul med bloggar. Jag har inte pratat med Carola på tre veckor, då hon varit bortrest, men igårkväll fick jag sms: "Vill du låna nåt till 50årskalaset?" Haha, genom bloggen får man reda på mkt. Tack C, jag kanske kommer och river i din garderob när du minst anar det!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hohoooho, ska börja kalla dig Lill Britt, fint d.

2006-11-10 @ 07:36:26

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback