NÄÄÄIIIII!!!

Jag vet, ni får tycka att jag är töntig om ni vill - MEN jag följer Idol slaviskt! Och nu måste jag bli upprörd, för de senaste två fredagarna har helt fel personer fått åka hem. Och kvar i Idol-bänken sitter Cissi och Johan. Cissi, flatan som fångat allas hjärtan genom att vara just Cissi. Hon är cool och frän och speciell. Men sjunga kan hon inte. Och så lilla Johan, med hundvalpsblicken och sammetsrösten som bara håller någorlunda i balladerna. Och juryn som varje vecka säger att de vill se "Den riktige Johan, vi vet att du kan". Men nej, han kan inte! Har han inte bevisat det tillräckligt?!

Det är ju inte deras fel att de är dåliga men att folk trots det röstar på dem. Det som är synd är att de som verkligen är duktiga tvingas åka ut, medan C och J sitter kvar med något förvånade och lättade miner, redo att ännu en veckofinal kraxa vidare med en "innerlighet" som juryn tycker att de besitter, och sen har ett sånt makalöst överseende med att de verkligen inte kan sjunga. Tydligen kan man komma långt på att se lidelsefull och sårbar ut för "allt hänger ju inte på sången", det är i n l e v e l s e n och kontakten med tittarna som räknas; att se in i kameran och med bedjande ögon säga: "Snälla, rösta mig vidare". Och som sagt, tydligen går det hem. Sen får de riktiga talangerna åka hem. Fan. Nu är jag ännu mer säker på att man inte kan tävla i musik, som jag skrev lite sådär på skämt för någon blogg sen, speciellt inte som majoriteten av det svenska folket inte verkar veta vad som är bra sång. 

Det enda jag vill nu är att Markus ska hålla sig kvar. Fast å andra sidan spelar det ingen roll för till slut är det ändå de som är bra som blir framgångsrika. Idol är bara en löjlig musiktävling och man kan inte tävla i musik.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback