Full rulle (och då pratar jag inte om Tessas wrap!)

Jag och Joel har haft en jättemysig dag tillsammans med Tessa, Chrille, Li och Moa. Moa, det lilla yrvädret, var till låns för dagen och de tillfälliga vårdnadshavarna hade fullt sjå med att hålla reda på henne. Först lunchade vi på Sittkoff innan vi drog till Mariebad för lite vattenlek. Joel, som vet att regler är till för att följas (ibland), försökte hålla koll på ALLA badgäster och hytte med pekfingret så fort det var något han ansåg opassande.
"Mamma, FÅR man faktiskt kasta boll här inne?" frågade han medan han i full flytmundering gnuggade kinden som just fått sig en smäll av en flygande boll som två grabbar lekte med.
"Mamma, man FÅR väl inte simma med glasögon?" frågade han då han plaskade förbi en tant i brillor.
I bubbelpoolen försöke han ha ordning på Li, som glatt skvätte vatten och tjoade; "Li, man FÅR inte plaska vatten i bubbelpoolen!" Sedan sneglade han ner mot trappan till stora poolen, där två killar hoppade, och undrade om man faktiskt fick hoppa i trappan. Jag blev slut och sa till honom att sköta sitt, eller att han annars kunde söka jobb som badvakt.

Efter badet bänkades ungarna framför Lejonkungen på video, och jag och Tessa åkte och handlade käk medan Chrille passade barnen. Tacosen smakade väldigt gott och ölen som dracks till var inte helt fel den heller. Sedan var det bus i hängmattan och små fötter och armar sprattlade runt i en enda röra med ett och annat klagomål: "Ajjj, aktaaa! Flytta på deeej! Jag ska ligga! Jag har inga ruum! Liiii, sluuutaaa!" Chrille fungerade som lekfarbror och kom mitt i allt på att göra lite trolleritricks med en flaska parfym och en tändare. "Woooschhh!" och så jubel från skaran i hängmattan... därefter stank av gammal damparfym. En chokladkaka, några dajm, en och annan lakritsstång och popcorn senare, var det dags för oss att bege oss hemåt. Jag hade ju ett och annat att pyssla med inför skolveckan, som t ex att tvätta kläder och packa väska, det som alltid görs i sista minuten.
Och eftersom det är bara skit på tv och ingen annan att prata med (ungefär som att jag pratar med tv:n...) är det väl lika bra att jag går och lägger mig. Rätt trött faktiskt efter full rulle hela dagen. Men kul var det!


Kommentarer:
Postat av: Simon

Buffel! Hehe, ha säkert ingen sagt förut! =) Tyckte d va så tråkigt att d inte fanns nå kommentare så jag lade till en helt onödig för att locka läsare! Puss på dig Jenny! =)

2006-10-15 @ 16:22:45
Postat av: Tessa

Tack ja, d va jättekuk att ha er här, mena kul, fan va man slinter. Vi träffas alltför sällan, tur att vi har bloggarna så vi kan hänga med i varandras vardag ändå. Kramis

2006-10-15 @ 19:05:53

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback