Helgen

Igår:
- var det fem busiga barn hos mig hela dagen
(jag var barnvakt åt två, sen var min egen unge här och så fick vi påhälsning av två grannbarn).

- önskade jag att jag hade haft öronproppar
(ungarna var snälla, men väldigt högljudda!)

- stekte jag plättar till en hel bataljon
(av dinkel/grahamsmjöl och lättsockrad sylt på. Emelie påpekade: "Jenny, du glömde gräddden!" Då sa jag att det gjorde jag inte alls. Hon tittade förvirrat omkring sig tills jag berättade att jag inte brukar ha grädde till plättar. Hehe.)

- torkade jag tre bajsrumpor
(Mitt i allt oväsen kunde man höra en kvävd röst från badrummet: "Jag är fääärdiiiig!" Jaha, nån har tagit kackpaus. Man öppnar dörren och ser en liten människa luta sig framstupa över toastolen med näsan i golvet och ändan i vädret, väntandes på att få dajmen torkad.)

- fick jag skrapa och skrubba bordet rent från fastkletad modellera

- nagellackade jag 40 naglar; 20 fingrar, 20 tår i ceriserosa

- killade jag runda barnmagar

- log jag med huvet på sned åt att de var måna om att alla skulle få vara med ("Li måste få vara med, fast hon är så liten. Här Li, så... kasta den nu. Braa!")

- redde jag upp några mindre dispyter

Halv åtta på kvällen gick de sista hem, eller rättare sagt, jag kastade ut dem! Jag öppnade en cider och mös ner i soffan med en lite krasslig Joel, såg ett par tvprogram och gick och la mig.
Fan vad skönt att bara ha ett barn!


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Jo jag såg att Flisans små naglar va rosa. Hon va ju skitstolt!

2006-10-22 @ 21:20:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback