I hate Mulle!

Här sitter jag och läser i en galen norrmans musiska verk. En bok som handlar om den musiska människan, hur vi människor blir till, föds, växer upp, blir gamla och dör och ständigt har musiken som en del av våra liv, vare sig vi märker det eller inte. Han talar om musiken som en väg ut ur ångest och vrede, hur musiken speglar en människas välmående, eller politiska ståndpunkt!
Visst låter det häftigt!? Men ack så svårt att förstå sig på. Det är alltså detta min tenta, som jag som bäst sitter och knåpar med, handlar om.

Och samtidigt jag läst om detta, inte alltför lättsmälta ämne, så har jag underhållt Joel som varit hemma och "sjuk". Och från och med nu hatar jag Mulle Meck och hans djävla påfund. Dataspelet är från 3 år, antingen är jag djävligt dum i huvet eller så är spelet gjort av någon på Mensa som totalt överskattat en treårings intellekt och som överskattat en förälders förmåga att hjälpa sitt barn. Det slutade såklart med att jag blev irriterad och skrek åt Mulle att han var dum i huvet och sa till Joel att det här spelet var ett jäkla skitspel, nu gör vi nåt annat!

Ja, så sammanfattningsvis har det varit en kämpig dag för min stackars hjärna, som fått jobba med allt från censuren av Sjostakovitjs femte symfoni till hur man skjuter upp en rymdraket i Mulle Meck spelet.

Nu blir det promenad!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback