ingen bullmamma

Näe, någon husmor blir jag inte. Glad i hågen med inköpslista i högsta hugg, åkte jag till Kantarellen för att inhandla ingredienser till ett nyttigt bröd. Dinkelmjöl, grahamsmjöl, vetekross och alla möjliga sädesslag trängdes i min vagn, tillsammans med massa grönsaker och frukter. Nu ska vi bli nyttiga igen, och första steget var att baka det nyttiga brödet.

Nu står det där, det "goda" brödet som utav dinkelmjölet skulle bli så saftigt och smakfullt. Men vad blev det? Jo, en stenhård klump som är geggig inuti.  Varför lyckas jag aldrig? Jag gör ju som det står i receptet. Inte ens muffins kan jag baka. Inte ens en kladdkaka.
Hoppas att laxen och bulgurn smakar bättre....

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Joo, d blir bra gumman. Ibland kan man prova ha lite högre temp och gallret längre ner.

2006-10-16 @ 20:35:57
Postat av: Tessa

eller ja mena egentligen gallret längre ner och ha den längre inne...hehe

2006-10-16 @ 20:36:54

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback