Nattsudd

Fan, nu håller det på slå slint igen. Låg som en mask och tvinnade i sängen inatt och kunde inte sova! Steg upp, satte på tv:n, åt en skål flingor och somnade till sist där på soffan. När jag vaknade sprang jag så fort jag kunde till sängen, så jag inte skulle hinna bli pigg, men nä.... tvinn, tvinn igen. Och när man ligger sådär och inte kan sova är det inte bara lakanen som snurrar till sig och blir till stora knutar, utan hjärnan går på högvarv och man får massa konstiga tankar. Till sist har man en hoper med bekymmer i skallen, och var det svårt att somna tidigare är det störtomöjligt nu! Så med svår ångest på gränsen till panik låg jag där och önskade att någon kunde klubba mig i huvet och få mig att somna. Till sist hände det ändå, för jag vaknade imorse med grus i ögonen och värk i kroppen.

Nu blir det långpromenad med Seidi. Promenader rensar skallen. Hoppas på att återvända som en ny människa - stabil och harmonisk.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback