Dagens skratt

Som vanligt tomtade Putte och Tegubben in på Robert´s vid 10-tiden. Slåss om dagstidningen ("Putte bara skrynklar den om han får tag i den först!") och sitter sen och sörplar kaffe och te och småpratar. De är alltid vänliga nog att ställa tillbaka kopparna på diskbänken och byta några ord med mig innan var och en går hem till sitt. Men idag skulle de inte hem, tydligen.
"Vet du vart Putte ska?" frågade Tegubben och flinade. Jag visste itne såklart. "Jo, han ska ha med mig till Sittkoffs garaget. Han har gömt två flaskor vin där!". Putte stod bredvid och småskrattade lite blygt. "Haha, ska ni till Sittkoffs garaget och dricka vin?" utbrast jag. "Hoho, jooo... så inte kärringarna kommer på oss! Vi kommer tillbaks om några timmar och visar upp oss!"

De kom aldrig tillbaks. Kanske de somnade där i garaget, eller så kom kärringarna på dem. Undrar vilket som vore värst!

Kommentarer:
Postat av: Chris

Ja vad kan man tänkas göra föe ett glas vin?? Traffade dom kärringarna så ser du dom aldrig mer:)

2006-09-09 @ 21:07:27
Postat av: Tessa

Men herregud, ja de är ju lite alisar. O så berättar de för dig oxå, som nå tonåringar, hahaha, gulliga. Kramis

2006-09-10 @ 18:49:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback