"Har jag varit full nu igen?" Del 3

Jag låg i horisontellt läge på Lindas soffa hela dagen igår. Lyckades dock samla krafter för att hasa ner till Minimarket, som ligger i samma hus, och köpa chips och dip. Men det smakade ingenting. Smaklökarna var bedövade. Och precis när man höll på att bli människa igen, var det dags att åka på nästa fest. Fredrikas 25-årskalas/kräftskiva. Vi hoppade in i Gunnar, Lindas bil, med våra hundar. Vi var trötta. Vi var illamående. Vi hade ingen lust. Mitt i eländet utbrast Linda: "Vilket pack. Men vi är ialla fall snygga!" Och sen vrålade vi av skratt en stund.

Kom till festen 45 minuter försent. Jag pinade i mig en öl och undrade när man vågade åka hem utan att vara otrevlig. Sen fick jag en snaps. Och det var kört. Och det blev kul! Vi hade tamponglekar och Norsk kareoke. Och mitt i allt var det morgon och jag låg nerbäddad i Fredrikas föräldrars gäststuga. Tittade mig förvirrat omkring och tänkte: "Är festen redan slut?" I dörren stod Fredrika och Daniel med ett varsitt överseende leende och en burk kallt mineralvatten. Och efter vad jag fått höra borde jag ändra rubriken på den här bloggen till "Har jag gjort bort mig nu igen?"

Jag saknar Martin. Nu ska jag lägga mig ner och tycka synd om mej själv och vänta på att Joel kommer hem.


Kommentarer:
Postat av: Linda

haha ja herregud!

2006-09-03 @ 20:04:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback