Helgrapport

Joel bygger koja i sovrummet. Det är en märklig arkitektur, något modernt verkar det som med vinklar och snedtak. Han kommer och vill ha ett värmeaggregat till kojan. Varmt vatten i en plastpåse, inlindad i en handduk. "Jag använder min fantasi" brukar han säga, och det gör han verkligen idag!

Tidigare på dagen var vi till Ramsholmen, släppte Seidi och Joel lösa, så de kunde riva runt bäst de ville. Vi pallade äpplen, Joel hade med sig täljkniv, Seidi badade och vi njöt av en solig höstdag! Kossorna i hagen tittade nyfiket på oss, och Joel och Martin vågade sig fram för att klappa dem medan jag gömde mig bakom ett träd och Seidi oroligt strök runt längre bort mellan träden utan att släppa vare sig kossor eller oss med blicken. Både hon och jag var småskraja för de stora djuren med de stora hornen. 

Igår var vi också ute i skogen, Martin, Seidi och jag medan Joel var på kalas. Vi hittade svampar, som vi till en början trodde att var kantareller, ja, dom var ju gula ialla fall! Blåbär fanns det gott om som jag plockade medan Martin och Seidi otåligt stod och väntade. Till sist tröttnade Seidi, fick nos på ett rådjursspår och stack iväg i skogen. Hennes gälla skall hördes någonstans låångt borta och vi satte genast igång att leta. Hon var inte borta så länge, men vi var ialla fall trötta och svettiga efter språngmarcher mellan stock och sten. Skamset kom hon lufsande på vägen helt slut hon med, så hon gick och lade sig i ett dike för att svalka magen.

Nu är det alltså slut på arbetandet (nästan) och dags att koncentrera sig på skolan. På tisdag bär det av till Härnösand. Ska bli härligt att se stan igen och att träffa Maggan!

Nu är det Beck.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback