Jennys visa

Sådärja. Mitt i allt kommer man igång och nu har jag min lilla visa klar. Åtta fyra fjärdedelstakter i D-dur. Den har inget namn och ingen text, men låter lite som en folkvisa på nåt sätt. Nåt med vind och ängar kanske skulle passa. Annars skiter jag i texten och kallar den "Jennys visa".

Jag har också övat flitigt på mina låtar jag ska kompa till. Jag tror det blir "Kalle Kamel" i F-dur, bara två ackord, lätt som en plätt. "Herr Gårman" i G-dur, lite svårare med fler ackord och till sist "Gunga åt öster" i C-dur. Få se nu hur det går under uppspelningen...

Nu har jag just badat och ska åka och träna. Det blev lite omsvängt, jag vet.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Ja du e duktig du. Jag är ju totalt omusikalisk när det gäller det där med G-klav och tretakt. Minns att jag gick pianolektioner i lågstadiet, men det jag minns var att ja inte fatta nånting, det enda jag kan idag är den där trudilutten som alla kan, typ kattvalsen eller nåt sånt heter den, den går lixom: nanana na-na nanana na-na. Du vet. Jennys visa låter mysigt.

2006-09-28 @ 20:46:57
Postat av: Jenny

Ja, så fortsätter den såhär sen: nanaNA na NA na na NA-NA. Oj, akut toanödig!

2006-09-29 @ 08:50:52
Postat av: Tessa

Precis, fy sejdan, du hajja. GLAD

2006-09-29 @ 09:32:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback