Fullt.

Jag har två fullspäckade dar framför mig. Klev upp i ottan imorse och tog min numer dagliga morgonpromenad. Sommaren har satt sig kring låren, och nu försöker jag skaka av mig den litegrann och välkomna hösten tight och fit. Hursomhelst ska jag strax iväg till R-by skola, där jag ska få träffa mina "nya" kolleger, kolla schema etc. Tänk att jag ska få jobba i skola i höst, fränt!
Klockan 12 börjar jag på Dillen och där måste jag skriva en inköpslista (hoppas det är lite folk). Vad ska man handla till en mini-kräftskiva? Om någon har förslag/önskemål, sms:a mig under dagen före kl 20.15, för då sticker jag till Kantarellen och handlar!
När jag handlat borde jag röja upp lite här... eller kanske jag ska fråga Romeo om vi kan vara hos honom? Han har en mycket tjusigare lägenhet.

På tisdag är det jobb fram till 17 och sen hoppas jag på att få se lite kära vänner här. Vänner har jag sett alltför lite av hela sommaren. Det ska bli kul!

Kommentarer:
Postat av: Maggan

Jag skulle göra en paj av något slag till kräftskivan, ostpaj eller nåt. Kräftor är dyra och man blir ju aldrig mätt på de små rackarna...Så en paj, bröd, smör och ost, mättar bra! (Jag tänkte om dina vänner är lika hungriga som du är :-)
Kramar!!

Postat av: Tessa

Mmm, jag längtar. Snålvattnet rinner redan. Kommer in med en lista till Dillen
=)

2007-08-13 @ 09:13:25
Postat av: Mor

Då ska du laga quiche lorraine, det är en jättegod ost/skinpaj à la Tina Nordström. På den här sidan hittar du det receptet. det fina med den är att pajdegen är lätthanterlig och inte behöver stå och vila, utan kavla ut, på med fyllning - i ugnen!
http://matochfritid.yle.fi/matartikel.php?id=538

2007-08-13 @ 18:49:42
Postat av: Maggan

Ja må hon leva, ja må hon leva...HURRA, HURRA, HURRA, HURRAAAA!!!!!!
Vi ses nästa vecka i Härnta!
Kram på födelsedan!

2007-08-14 @ 06:50:10
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Jenny

Ja... tack för alla tips och recept (även om jag inte läste dem förrän nu, så jag får spara till en annan gång...)
Tack Maggan! Du hann först!

2007-08-14 @ 07:08:29
URL: http://jeneli.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback