IKEA!

På måndagseftermiddagen drog vi vidare till Uppsala, där vi skulle övernatta hos några vänner till Romeo. Ett snabbt stopp vid Mackedonken och kaffe på en mack först bara. Huvudvärken slog som cymbaler i tinningarna, man var slut av vätskebrist och alla upptåg som vi haft under dagen. Men Joel var pigg och utvilad för han somnade utmattad i bilen påväg till Uppsala.
När vi kom till lägenheten slängde vi oss i soffan efter en skön dusch. Jag däckade och kröp småningom till sängs, medan mina killar satt uppe och kollade på Jurassic park. Efter att vi smitit undan alla åldersgränser på Grönan, orkade jag inte tjafsa om att JP nog inte är lämplig för 6-åringar.
"Äter dinosaurierna upp folk i den här filmen?" undrade Joel.
"Ja, det gör de." sa jag.
"Oh, la laa" utbrast ungen (nya favvouttrycket), gned händerna förväntansfullt och slickade sig om munnen som om han väntade på nåt gott.
Det hör väl till åldern, antar jag. Allt som är skrämmande, farligt och som har med panga och skjuta att göra är fränt! Var han fått sin kärlek till skjutvapen ifrån har jag ingen aning om. Han älskar att titta på Moffas bössor som han har i garderoben och varje gång vi hälsar på Romeo måste Joel få se hans hagelgevär!

På tisdagen var det dags för lite shopping och IKEA. Joels tålamod med klädshopping är inte stor, men vi mutade honom med en leksak från BR, polisgubbar med K-pistar och pistoler. Suck. Jaja, bara han är nöjd och glad, tänkte jag. Jag hann slita til mig ett linne och ett par shorts på rea innan jag kände att det var dags att dra för att undvika gnäll och bråk.

På IKEA ville Joel såklart vara i lekrummet. Efter inskrivning, legkontroll, namn och telefonuppgifter, neonväst med nummer och inlåsning (det är bra att de tar det säkra före det osäkra!) kunde jag och Romeo fridfullt ströva iväg längs IKEAs gråa gång. Men efter 10 minuter hördes en röst i högtalarna:
"Mamma Jenny, vänligen kom till lekhörnan där Joel väntar."
Jaha... det var det det. Legkontroll, utcheckning, av med västen och Joel blev utsläppt. Sen fick han köra den stora vagnen och var nöjd med det. Han fick köpa ett sängbord och påslakanset till sig. Vi handlade också stekpanna och grillpincett. Ett "badkarsbord" köpte vi också. "Jag kan leka att det är en bro som rasar" funderade Joel, som numer mer än gärna går och badar! Smart!

Vi var nöjda allihop när vi åkte från IKEA och mot båten, men jag tittade längansfullt mot Skopunkten och Stadium när vi rullade ut från parkeringen.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Garv. Skopunkten och Stadium, inte mätt asså
=)
Det låter som om ni haft en härlig resa.
Konstigt är det att ungarna ska till den där lekhörnan med våld, och så får man armbåga sig tillbaka i motströms efter en kvart och hämta ungf-n som inte låter en shoppa på IKEA ifred
=) Nä, IKEA ska avverkas UTAN bromsar (i mitt fall far och dotter), då kommer man hem med mest möjligast
=)

2007-08-10 @ 10:23:40

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback