Inget modelejon.

När jag var i Härnösand sist tänkte jag: "Åh, nu ska jag köpa nåt fint! Jag ska unna mig nåt snyggt!", traskade in på Vero Moda och gick ett varv. Mmmjjaaaa... inte så mycket att hänga i granen, inte på kroppen heller för den delen. Men med gott mot slet jag åt mig klänningar, rosa toppar, skira linnen och ALLT som jag annars inte brukar tycka att är "min stil".

För jag har kommit på... jag HAR ingen stil. Helt stillös är jag. Alldaglig jeansbrud utan accessoarer.

Nåväl, efter att jag provat alla plaggen vart jag förbannad. Dels för att jag hade fuldag och ingenting satt snyggt. Och dels för att jag inte hittade något jag gillade.
Skor är speciellt hopplöst att hitta. Jag vet inte ens vad jag vill ha! Nu är det höst och kallt, jag är tvungen att lägga flipflopsen på hyllan, eller flytta till ett varmt land. Då skulle jag egendesigna skosulor av gamla bildäck som jag knöt fast med ett snöre av kohår. Jag skulle bära ett skynke kring höfterna och låta brösten hänga fritt, så ungarna kunde hugga tag närhelst de blev hungriga. Jag skulle bo i en koja av gräs och koskit och inte alls behöva bry mig om vilken IKEAmöbel som passade in eller om jag skulle satsa på enfärgade eller storblommiga gardiner.

Man borde införa skoluniform, förresten! Tänk vad mycket mobbing som skulle förebyggas för att nån unge har "fel kläder". Skoluniform för ungar och folkdräkt för lärare på skolavslutningen. Vad enkelt!

Jag googlade på "stilguide" för att se om det fanns någon gratisguide som kunde ge en lite tips och råd när man känner sig stillös. Jag hittade den
här. Inget för mig dock...

Johans dotter Anna är alltid snygg och fräsch.... kanske jag skulle anlita henne som stiguide?

Kommentarer:
Postat av: Mor

ha ha ha! Skor av bildäck och hus av koskit! Du kan få till det du!

2007-08-28 @ 17:09:51
Postat av: Linda

Du vet.. huvudsaken är ju att vi är nöjda med oss själva. Jag tror inte det är så många av alla fräscha brudar (som bara bryr sig om utseendet) som mår så jävla bra.
Du har visst en stil, din egen, och jag tycker det vore jätte knasigt att se dig i nått annat.

2007-08-28 @ 18:52:00
Postat av: Tessa

Jag känner såå igen mig, platt och vardaglig, d e jag d. Men jag trivs. Har nåra plagg i garderoben som jag väntar på att jag ska bli på humör att använda, men sen känner jag mig stel och tillgjord såfort det är lite annorlunda.
Tänk Jenny, vad skönt det är att slippa ta på sig ett nytt ansikte, borsta håret och välja kläder varje dag. Istället tar man det som är överst i högen, eller samma som igår, böjer lite på ögonfransarna om man har lust, slänger håret i en svans, eller borstar det om man vill känna sig lite extra. Du är så fin som du är, du fyller dina jeans så snyggt och dina fina basic toppar är bara du. Fortsätt så. Man kan titta i skyltfönstren, man behöver inte bära kläderna. Puss!

Postat av: Jenny

Jag vet, jag vet. Ni har rätt. Det kanske bara är så att mina jeans är så gamla och jag inte har några nya fina basic toppar.
Men jag kommer fortsätta leta efter den perfekta Jenny-stilen!
Den finns därute någonstans!
Jag vet det!

2007-08-29 @ 08:02:13
URL: http://jeneli.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback