Jamma med Romeo.

Sommaren är över och dags att återgå till de gamla vanliga rutinerna, dvs. sova gaaanska länge, gå med Joel till dagis, ta långpromenad med Seidi, dricka kaffe hemma, läsa lite, skriva lite, göra mer eller mindre viktiga ärenden, luncha med nån kompis eller bara själv hemma, läsa lite till och sen småningom hämta Joel och sätta igång med middag och kvällssysslor.
Trivs bra i det där gamla lunket, gör jag. Kunde lätt tänka mig att vara "hemmafru", om bara barnen är på dagis ;)
Nåja... helt smärtfritt är det inte. Jag har sjukt mycket att göra, så inte blir det mycket slappande!

Idag har jag t ex suttit och planerat lektioner och klinkat på Rby skolas keyboard som jag lånat hem. Rackarns vad bra jag börjar bli! Och mitt i allt när jag satt där vid köksbordet dundrade det till och fönsterrutorna började skallra. Ett jädra åskoväder drog mitt i allt fram rätt över Askuddsvägen och rent reflexmässigt slängde jag mig på golvet, slet ur stöpseln till keyboarden. Kröp till vardagsrummet och drog även ur datorstöpseln. BRAAAAAAK! En gång till! Jag kröp vidare till hallen och satt där mitt på golvet och skakade tills allt var över.

När Romeo kom hem stod jag fortfarande vid keyboarden och spelade Let it be. Han satte nya strängar på min gitarr och stämde sedan in i mitt "skönspel".

Kul att jamma!


Kommentarer:
Postat av: Maggan

Shit, va kul att jamma tillsammans!
Jag skulle kunna vara er doa-doa-doa...
Lycka till på skolan på torsdag!

Postat av: Tessa

E DU åskrädd? Du vet, åskan slår ju int ner i stan
=) d e ju bara på landet det faller träd över el-ledningarna. Här hemma sprätta d hagel mot balkongräcket och in i datarummet. Hagel lixom. Sjukt.

2007-08-27 @ 20:07:51
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Gör den inte?? Jaha... men otäckt ändå när rutorna skallrar och det blekar som fan utanför.

2007-08-28 @ 10:10:53
Postat av: Jenny

Ja, Maggan. Att doa är din starka sida. Vad vore en tidig morgon på Hospitalgatan utan din morgontoa-doa?

2007-08-28 @ 10:11:58

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback