Pastell-Henka.

I måndags åkte de första tre lådorna till Doppingvägen.
"Nu är det för sent att ångra sig!" flinade jag åt Henrik i bilen.
Men han såg inte alls rädd ut. Han log mest nöjt och sa att han inte ångrade sig det minsta. Tre tapetböcker står uppslagna i vardagsrummet med favorittapeterna blottade. Varje gång vi går förbi, eller kastar ett öga på dem, klurar vi på vilken av dem det kommer att bli i hallen. På fredag ska vi lämna tillbaka böckerna och då ska vi ha bestämt oss. Att det ska vara så svårt!
"Fast jag skiter i om det är fisrosa väggar i hallen, bara jag får bo här med dig!" smörade jag för Henrik, fast sen erkände jag att den rosa färgen faktiskt var skitful och att jag nog helst ville täcka över den med en läcker tapet. Jag kallar honom Pastell-Henka för att retas, eftersom sådana färger verkar ligga honom varmt om hjärtat. För närvarande är ju vardagsrummet klätt i jätteröda tapeter, men innan de fanns hade han ljusgula väggar där. I köket är det "ritzgrönt" (mintgrönt enligt mig), i hallen ljusrosa och i sovrummet lila.
Men som sagt, det spelar inte sååå stor roll, man får va glad att man har tak över huvudet!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Fnissar åt Pastell-Henka. Fattar heller inte hur Chrile kunde välja ROSA kakel till sitt badrum för 20 år sen. Hur i helvite vill man ha ROSA badrum??? Så Pastell-Henka och Pinky-Chrille då.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback