Vi flyttar.

Jaha, det var det här som var bloggen. Just ja, man kunde skriva inlägg hit och berätta kuliga saker eller tråkiga saker. Jag har nästan glömt hur man gör, tror jag. Men jag gör ett försök.

Eftersom vi var lediga to-sö bestämde vi oss för att lite sakta mak börja packa grejer, flytta över det minst nödvändiga som man inte lär sakna i hemmet till Doppingvägen. Så vi började med lite köksgeråd (heter det verkligen så? fult.), pärmar med viktiga papper och ett och annat klädesplagg åkte ner. Sen tänkte vi: "vafan!" och mitt i allt var köket tomt, kylen urplockad, frysen avisad, skåpen och spisen torkad. Mitt på golvet låg en stor jävla sophög med sånt som skulle kastas och i ett hörn av vardagsrummet var Emmaushögen. Varför hålla på jåla? Nu fan flyttar vi! Och vi har nu insett att det inte var en dag för tidigt, för shit vad mycket grejer man har!
I fyra dar har vi kånkat på prylar och nu börjar det kännas som att Askuddsvägen är mitt forna hem och Doppingvägen mitt nya.
Tapeter till hallen är beställda (kanske jag får in en bild på dem sen) och sängbygget kommer gå av stapeln nästa vecka då jag är i Härnösand.

För mitt i all flytt ska man tänka på Härnösandstrippen på onsdag. Man ska ha koll på att man är väl förberedd till examinationen och till opponeringen. Sen blir det en skön, ledig och flyttfri helg hemma på Doppingvägen, innan jag åter åker norrut för kursavslut nästa måndag.


Kommentarer:
Postat av: Maggan

Va spännande!!
Ny utbildning och nytt boende...passar som hand i handske tycker jag:)
Ses snart! Kram!!

Postat av: Linda

Jädrans så kul! Ska bli skojigt att se hur ni får det sen. O jäääävligt roligt att du blir sambo =)

2007-12-10 @ 17:42:57
Postat av: Mor

Härrigud! Här hinner man inte med! Har ni flyttat?? Doppingvägen... jag vet knappt var det är... på fel sida om stan... Nå, men LYCKA TILL i alla fall!! (Jag tycker det känns kul!)

2007-12-10 @ 19:42:11
URL: http://britt-hoftled.blogspot.com
Postat av: moster gun

De va roligt att höra om flytten. Jag vet hur det är för jag ha själv nyligen flyttat till Doppingvägen. Men på vilket nummer bor du??

2007-12-10 @ 22:13:40
Postat av: Tessa

Pirrar i MIN mage. Spännande. Ni får det nog supermysigt ihop. Kramis. (Förresten, vill du jobba nåt på Dillen innan jul?)

2007-12-10 @ 23:29:36
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Japp, det går undan! När jag är skolklar och julen är över ska det bli inflyttningsbajlo, då är alla inbjudna!
Hmm... jag är inte säker på numret riktigt... kan det vara 2? Det är huset precis efter Västernäskiosken, på högra sidan.
Tessa: jag hinner nog inte, tyvärr, men ska kolla schemat ifall jag inte kan klämma in nån dag före jul. Kommer ju hem först den 20:e.

2007-12-11 @ 09:11:10
Postat av: Mor

Bor det nån moster Gun på Doppingvägen? Sist vi hörde nåt från det hållet bodde hon nån annan stans...

2007-12-11 @ 20:24:31
Postat av: moster gun

Men flicka!! Vet du inte vart du flyttar! de visste ju jag men lycka till här på Dopping i alla fall.

2007-12-12 @ 00:03:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback