Cheesecake.

Jag har gått omkring och varit sugen på cheesecake i flera dagar. Idag när jag med flackande blick irrade runt på Sparhallen och impulshandlade, stod jag plötsligt öga mot öga med ett paket Digestivekex. Jag såg detta som en tecken och lade varsamt kexpaketet i korgen och funderade på vad man mer ska ha i cheesecake. Philadelphiaost. Sen kom jag inte på mer, men för säkerhets skull tog jag ett paket frusna hallon för smaken.Som tur var hade jag resten av ingredienserna hemma och nu står en härlig kaka i frysen och gottar till sig.

Receptet?
Här!

Har varit på isen idag igen, men ve och fasa vad kallt det var! Och Joel gnällde över att hjälmen satt tokigt. Och jag frös och var irriterad. Efter en kvart knatade vi kutryggiga hemåt i kylan och blåsten, värmde oss under täcke i soffan och drack varm o´boy.

Kommentarer:
Postat av: Mor

"Gottar till sig"... har du sett på Lätt till fest med Forssen?

2007-02-09 @ 11:49:05
Postat av: Jenny

Haha, såklart jag har! Det är mitt favoritprogram, och det bästa är att man kan se det om och om igen i ungefär en veckas tid, om man skulle råka missa nåt i receptet :)
p.s Jag ropar även "Håll i er!" när jag kör igång elvsipen.

2007-02-09 @ 19:34:38

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback