Nyfnikna?

Nu är ni allt bra nyfikna va? Det är lite det som är meningen. Man vill ju verka lite mystiskt och lämna ute de allra mest privata detaljerna så det får vara upp till mina kära läsare att fundera och spekulera... t ex i vem den här omtalade Mr Lång är för någon. Jag t o m vilseledde min egen mor med make, när de skulle lämna av Seidi utanför Långs hus. Det var inte riktigt planerat, utan berodde mest på taskig vägbeskrivning och jag råkade ju säga sen att de kört lite fel. Genast började frågorna hagla:
Mor: "Fel? Jaha... men var bor han då?"
Jag: "Där (pekar) ungefär vid den där grå Volvon, där svänger man in. Han bor granne med Tessa"
Mor (kikar med lång nacke): "Jahaa... Är det där du träffat honom?"
Jag: "Nej."
Kort och koncist. Utan att avslöja för mycket.

Nu när Moster Gun börjar skicka nyfikna kommentarer och min Mor har information om var "objektet" bor, är jag rädd för att det börjar lukta sammansvärjning här. Jag är inte dum! En sjukskriven Mor, som börjar bli led på att gå hemma hela dagarna kan lätt få saker för sig. Hon har ivrigt berättat om sin nya hobby; "släktforskning". Det är rätt talande, va? Där sitter hon och researchar och gräver fram betydelsefull information, samtidigt som hon ställer till synes oskyldiga frågor till mig. Och med tanke på sin för tillfället dåliga fysik, kommer hon att skicka ut Gun på spaning.
Jag kommer åtminstone att se mig om en och två gånger innan jag kliver in genom porten på Södragatan, för att förvissa mig om att det inte ligger någon moster med kikare i buskarna och trycker.

Nåja, jag är ju inte den som är den. Visst kan jag avslöja saker, men inte gratis. Antingen betalar ni mig, eller så löser ni helt enkelt den här rebusen i byte mot information. Rebusen kommer i nästa blogg.


Kommentarer:
Postat av: Linda

hahahah!! Jag kan riktigt se systrarna i sitt esse!!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback