Pectus Pack.

Fyra timmar på Pectus Pack (Packningen) idag. Man börjar bli som en robot när man står där med flinka fingrar som flyger över kartongen; öppnar, viker, svänger, viker och försluter. Chefen-Daniel bjöd på lunch och fastlagsbullar (semlor), medan Chef-Anders danska röst sprakade ur datorn genom Skype:
"Heeej, flickoo! Deé tjugoschyyy gradä i vattne heé" (han befinner sig på Thailand).
Vi bara fnös nåt i stil med "simma lugnt" och återvände surmulna till vårt plywoodbord och våra Well Nutrition kartonger och såg framför oss hur Anders just då satt och drack kall öl på någon strandbar. Vi tänkte på att han säkert sneglade upp mot den gassande solen och hur ett litet tankemoln dök upp över huvudet på honom, i vilket vi sitter: i ett lagerhus, framför ett plywoodbord, med flinka symaskinsfingrar. Och utanför är det tio minus och tre dm snö.

Varför får alla utom jag åka till Thailand?!

Och Chef-Daniel är påväg till Sälen för att skida. Jag och Catta gnällde:
"Ta oss meeeed!"
"Mjaa... kanske. Jag har en stuga för sex" log Daniel.
"Det där hade inte alls låtit lika intressant om du hade sagt: Jag har en stuga för åtta." sa jag.

Nåväl. Efter att jag packat på Pectus Pack åkte jag hem och städade upp efter Seidis kompostkalas på köksgolvet och satte mig för att plugga. Fick flimmer framför ögonen och huvudvärk, lade mig att vila, steg upp och var slut och bestämde mig ändå för att promenera till dagis efter Joel. Rattkälken på släp och en vild hund i koppel. Vägen hem blev kall och lång. Joel frös och jag med. Och när vi inte trodde det kunde bli värre, blev han kissnödig.
Vi kom hem till slut och jag har legat på soffan sedan dess.

Nu ska jag se Shark och sen lägga mig att soooooova!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Va??????????? E Anders i Thailand? Sen nar da? Och VAR? Ska messa han tvart. Kramis, och ha sa kul pa Pectus =) det ar nat som jag skulle gilla tror jag, alskar fingers- och handarbete.

2007-02-21 @ 05:14:15
Postat av: Jenny

Jo, mja... vet inte exakt VAR han är. Ring vettja! Och ja, Pectus skulle vara nåt för dig tror jag med :)

2007-02-21 @ 12:26:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback