Prylar.

Idag ska jag ta itu med att städa ur förrådet nere i källaren, vilket kommer att bli både lite jobbigt och rätt intressant. Jag tror jag får ha en liten auktion här på alla förrådsfynd sen, eftersom jag behöver mer plats i förrådet för andra onödiga prylar jag har i lägenheten.
Hela det här "prylkretsloppet" börjar i affären, förs till lägenheten, används (oftast, om man inte impulsköpt i fel storlek, eller köpt en leksak till Joel, de kan man vara säker på att inte används), blir liggande ett par år, sätts undan, bärs ner till förrådet, kastas för att få plats med "nya" oanvända saker.
Joel är prylgalen. Imorse i bilen sa han:
"Mamma, vad jag tycker om dej när du köper saker till mig!"
Han har inte fattat det där med villkorslös kärlek riktigt än. När jag motsätter mig hans habegär, kan han ropa att jag är den dummaste mamman i hela världen och att han aaaaldrig får någonting av mig. Då kan jag påpeka att jag faktiskt köpte de där Yu-Gi-Oh korten till honom förra veckan, har han glömt det?
"Jammeeeeh! Dom vá inga roooligaaa juu!"
"Nähä, men hur länge tycker du att de där leksakerna du tjatar om nu då är roliga?"
"Dom kommer jag alltid, alltid att leka med!"
Ibland ger man med sig, köper vad den lilla älsklingen önskade sig, han är glad i fem minuter innan han önskar sig någonting nytt.

Han borde få lära sig värdet av saker, att det inte bara är att köpa och köpa hela tiden. Har någon klok mamma ett förslag? Kanske man skulle ha någon slags veckopeng? Hur mycket veckopeng är lagom för en femåring?


Kommentarer:
Postat av: Linda

jag är ingen klok mamma, men envis till tusen. Är det nej så är det nej, har man inte pengar så har man inte pengar. Veckopeng för en femåring är för tidigt tycker jag.

Postat av: Anonym

Jadu, jag hoppas Li uppskattar det hon har efter att ha gatt pa Thai dagis en vecka. For dar finns inget annat an papper och pennor. Lite fattigt tycker jag, men de har ju inte rad. Vi tankte fraga om de ar intresserade av Duplo Lego som vi kan kopa at dem. Li vart lite forbryllad, men istallet sa lar de sig alfabetet pa engelska (ja, eller thai-engelska, for de ar ju inte de basta pa att uttala engelska i det har landet), raknar och leker mycket. Helt slata golv, ja dar behovs iallafall NAGAN liten pryl. Beratta det for Joel du =) Kramis

2007-02-15 @ 15:19:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback