Sådärja.

Förrådsstädningen är avklarad och efter jag fått i mig lite lurre, ska jag gå och duscha bort mögellukten ur håret. Det var varmt och fuktigt nere i förrådet och möglet växte i stora blomkålsbuketter igenom färgen på betonggolvet.
Rensningen tog en timme.
En sopsäck med skit och bråte kastade jag bort, men fortfarande har jag för mycket grejer kvar:

Nån som är intresserad av en gammal utdragbar spjälsäng?
Eller en grävskopa som barn kan sitta på och mickla med spakar och gräva i sandlådan?
Eller två "sittbara" leksaksbilar med tuta?
Kanske ett babygym som man kan fälla in så det blir en väska?
Eller en sån där bärställning/sele som man hivar ungen i när man ska ut i skogen och plocka svamp?
Sen bjuder jag ut ett skrivbord.... nån? Snälla?

Utöver det hittade jag gamla hästprylar. Träns och grimmor som tillhört Bianca, New Foresten, och Olle, minishettisen som vi kallade Houdini för att han tog sig igenom alla stängsel man satt upp runt hagarna. Det spelade ingen roll om man stängde igen med fyra eltrådar och vallpojken på högsta styrka. Olle tog sats och dök igenom och struttade iväg i galopp på korta ben och slirade runt i sura tant Berits morotsland. En dag stod han lyckligt och oberört ute på golfbanan och betade, medan förvånade golfare iakttog honom. En annan dag ringde grannen och sa att Olle stod hemma hos dem. Hon hade ridit förbi hagen på sin hästflicka och Olle blev betuttad och bestämde sig för att följa med henne hem.
Jag fick torka en tår ur ögonvrån när jag höll upp Olles pickolilla träns, alldeles mögligt, skruttigt och bortglömt.
Nu ligger han begravd under en björk bredvid sjön i Skutviken, där mamma bor.

Kommentarer:
Postat av: Mor

Ja, Lilla Olle.. Charmolle, som han hette. Bianca försökte hålla pli på honom, men han struntade blankt i det. Kom man ut på morgonen kom Bianca upprörd travande fram till stängslet: Iiiiahaha... meddelade hon, vilket betydde: Olle är på rymmen igen! Sedan travade hon iväg och ställde sig att stirra åt ett håll, och då visste man att det var åt det hållet Olle just nu befann sig.
Ett enkelt knep att få in honom i hagen igen var att ljudligt skramla i mathinken. Då dök han snart upp på i full galopp sina korta ben och dök in mellan eltrådarna. Han brydde sig inte mycket om bestraffningen som Bianca serverade - ett kraftigt bett på ryggen.
Ja, de var roliga de där två!

2007-02-12 @ 16:21:13
Postat av: Linda

till o me jag blir ju lite rörd! Vi hade en rolig sommar där ute i skutviken då jag hade virna där! =) Sen kommer jag ihåg då olle travade ut på gödselstacken i stallet hos magnus. Då var han billig! Sen tog han sig ju även ut ur boxar utan problem, gick inte att stänga in honom någonstans :D. Bianca gillade inte mig, surade jämt! Hahah! Ja det var fina hästar :D

Postat av: Tessa

Inte slanga fina grejer Jenny! Cirkeln i nodfall. Fast san dar skogsrygga kan va bra att ha for framtida bruk =) PUssi

2007-02-15 @ 15:23:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback