Dirty.

Mr Lång är på resande fot och när jag inte har någon som ska krama och lukta på mig, kan jag lika gärna gro igen lite. Jag har hört att det är nyttigt att vara lite skitig emellanåt, låta håret vila från dagliga tvättar och låta de naturliga fetterna smörja huden istället för Erisan. Jag har burit samma kläder två dygn, dag som natt; långkalsonger, strumpor och t-shirt. När jag ska gå ut drar jag på mig täckbyxorna och när jag ska lägga mig tar jag av mig den långärmade tröjan.

Bekvämt.

Nu har ju inte alla den möjligheten att gå runt och vara skitig hela tiden. Vissa har ju jobb som de ska gå till alla dagar, där man kanske behöver se någorlunda representabel ut. Men när jag sitter här med Bunar Nihads avhandling om skolan i förorten och Seidi som enda sällskap, ja... då är det inte så viktigt att vara snygg och fräsch helt enkelt.
 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback