Go vintage.

Så sitter vi där i soffan och mitt i allt slänger mor ett par ursnygga stövlar i knät på mig. Och jag känner igen dem. I lågstadiet hade jag dem på mig när jag "siktade mot stjärnorna" som Erika, ni vet - Yngwie Malmstens f.d snärta, som hade en one hit wonder med någon låt jag glömt namnet på. Tio år gammal i högklackat på en scen av skolans blåa gympamadrasser... det var rätt vingligt som ni förstår.
Men idag fixade jag klackarna och var urnöjd över stövlarna som mor pröjsat 400 mark för, för 25 år sedan. Go vintage!

Kommentarer:
Postat av: Chris

Tja!
Hörde av din mors granne att du hade fått mitt gammla bord...Ta väl hand om det jag har ritat sågat och snickrat målat ihop det alldeles själv.
Bara glada å snälla typer fåt sitta runt det, otevliga typer endast under bordet..Chris

2007-01-19 @ 08:43:03
Postat av: Jenny

Jaså, är det du som snickrat? Jag trodde det var svärsonen :) jag får ofta höra vilket fint bord jag har och jag lovar att bara trevliga människor sitter vid det.

Postat av: mamma

Jo, slit stövlarna med hälsan! De är inköpta hösten 1981 i Åbo. Jag hade permission från spis och blöjbyten och slog följe med svärmor Ethel och Hagar till Åbo för att shoppa loss. Kom hem med dessa ursnyga dyra stövlar som jag sedan knappt använde pga de alltför höga stilettklackarna.
Men man ska aldrig kasta nånting, det kan bli krig, som min mamma alltid brukade säga!

2007-01-19 @ 10:44:44

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback