Simma på.

VI packade simväskan och drog till Mariebad för att plaska runt i äventyrsbadet ett par timmar. När vi ska gå in genom dörrarna ser jag ett anslag: "Äventyrsbadet stängt f r o m 8 januari..." Vafan. Frågar killen i respan om det verkligen stämmer. Japp, men då simmar vi i motionsbassängen istället.
Frusna och kalla står vi länge i duscharna och spolar hett vatten innan vi virar in oss i fluffiga handdukar och går till bassängen. 27 grader, brrrrr. Efter en kvart var Joel blå om läpparna och jag påminde honom: "Rör på dig, sparka med benen så blir du varm!" Sen simmar vi av och an, medan vi sjunger: "Simma på, rör på benen, simma på, rör på benen..."
Vi gör det ödersdigra misstaget att gå upp och värma oss i bastun en stund. Det var inte skönt att häva sig i det kalla vattnet igen! Ett par repor till: "simma på, på benen..." När sonen min är knottrig över hela kroppen och har lila läppar föreslår jag att vi går och tvättar oss.

Efter simningen var Joel hungrig och skröt i bilen om att han skulle äta allt vi hade hemma. Det blev tre rostmackor och tre mandariner. De utsökta grönsaksbiffarna jag gjorde till middag tidigare rörde han inte och jag sa att jag skulle skita i att laga mat i forstättningen och bara köpa hem Pågens rasker och lördagskorv.

Tessa sms:ade från Thailand och undrade om Joel behövde nåt i klädväg.
"Jag vill ha ett par shorts med palmer och skymning på" sa han. "Och en hatt som är gjord av trästrån."
Det blir nog fint, gullevän.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback