Helgkul.

Har haft en halvledig helg, med jobb på lördagen och helt "dillenfritt" på söndagen. Vädret var helt okej för att vara sommaren 2007 och efter att jag hämtat upp Joel och Marcial efter jobbet på lördagen tog jag med mig grabbarna till Nabben för bad. Den större grabben, Romeo, kom med lite goda sallader och så hade vi picnic och mys där på stranden.

Igår hade Tristan Pokémonfest och Joel var bjuden. Det blev lekar, skattjakt, vildmarksbad och tårta såklart. Man märkte vem som var stadsbon på kalaset ialla fall, haha. Då de andra barnen tjutande kastade sig i vattnet från bryggan, simmade och låg och blev kokta i vildmarksbadet tills hela kroppen var skrynklig, stod Joel huttrande bredvid med torrt hår och tittade på.
"Jag önskar att jag också kunde hoppa sådär" sa han drömmande och genast stack det till i hjärtat och jag önskade än en gång att han hade haft möjlighet att gå på simskola i år.

Nåväl, senare på kvällen tog vi vårt pick och pack och vår Romeo och drog iväg för att sparka fotboll. Joel föll och skrapade upp sitt knä, lipade och vrålade att han inte kunde ha byxorna på sig för att det skavde mot såret.
"Wohooo" tjöt jag glatt för att få honom på gott humör. "Då spelar vi i bara trosorna!"
Jag slet av mig shortsen och Joel blev genast på bättre humör och tog av sig byxorna han med. Sen blev det kalsong- och trosfotboll innan vi drog vidare till Nabben för att värma oss ytterligare med volleyboll. Det slutade med brottning i sanden tills alla var så svettiga, varma och skitiga att vi bara måste gå i vattnet.
Skönt var det!

Jag gillar känslan när man just kommit upp från ett svalkande dopp, är lite huttrig och kall, får på sig varma och torra kläder. Sen är det toppen att få åka på pakethållaren och hålla om och skratta åt sin Romeo som fånar sig, trampar febrilt så det skorrar i kedjan och plingar frenetiskt med ringklockan för att skynda på lillkillen som cyklar framför.

Oh, vad man kan ha det bra!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Guuu va roooliii du e! Själv bär man ju bara string, inga lika kul och sen behöva springa med dallrigt celluarsul i vädret, men vad gör man inte för att få barna på bra humör
=)
Du e verkligen super du!

2007-07-16 @ 11:13:29
Postat av: Mor

Det var skönt att höra att du också haft en bra helg. Det kanske inte gjorde så mycket då att du inte kunde gå på Arken (har ett svagt minne att du var förra helgen :-) ). Jag fick mig nämligen lite skäll av Fredrika, som jag träffade på Arken, hon skulle ha velat ha dig med på sin tjejfest, men när stackars Joel har en mormor som "har sitt eget liv" så gick det ju inte.
Jag blir nog snart gammal och bara orkar sitta i gungstolen med barnbarnen..

2007-07-17 @ 08:13:46
Postat av: Simon

Hahaha, kass bortförklaring för att få strippa! ;) Men jag är glad att du har det så najs flickan!
//Kraaam

2007-07-17 @ 23:12:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback