Sommaren är kort.

Det smäller och dundrar utanför. Det är fyrverkerierna som avslutar Rockoffestivalen... och sommaren. För i och med att festivalen är slut försvinner turisterna och sommaren känns på nåt vis som över. Om en vecka lär Mariehamn återgå till att vara den klyschiga "sömniga småstaden" där man får vara glad om man stöter ihop med en endaste person i centrum efter klockan 21 en vardagskväll och det är lönlöst att hitta en öppen affär en söndag. Semestrarna är över, folk börjar jobba på måndag och snart är det skoldags.
Ledin har rätt. Sommaren är kort.. Och den har knappt börjat innan man börjar fundera på att den snart är slut. Så det är väl lika bra att tänka att den fortfarande är här och att solen skiner kanske bara idag (fast det mesta regnar bort...)

Kommentarer:
Postat av: Linda

Din sida kommer aldrig ihåg mitt namn.. konstigt!
Jag tror tvärtom: Sommaren kommer att börja då alla sitter på jobbet o i skolbänken igen. Jag tror på augusti! Länge leve sommaren! Tjohoo!!!

Postat av: Tessa

Håller med Linda. Jag tror oxå sommaren kommer nu i augusti
=) jag har varit på stranden EN gång i sommar. I och med att det inte blir nån Thailandsresa den här vintern så MÅSTE det blir sommar, annars dör jag.

2007-07-29 @ 21:24:53

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback