Det går bra.

Då tentasvaret från forskningstentan dröjde, tänkte jag att det är lika bra att gå in på Ladok och kolla studieresultatet som registreras där efter varje avslutad kurs. Och minsann, visst stod det ett stort fett G vid senaste kursen! Detta innebär alltså att jag klarat av även sista tentan!
Det känns som jag vunnit högsta vinsten på lotto, med bara den enkla skillnaden att jag inte haft tur. Jag har bara varit jävligt skicklig. Eller åtminstone läst på tillräckligt...

Den tråkiga känslan av att ha för lite pengar och ångesten över skolan som börjar om enochen halv månad igen känns som bortblåst. Nu är jag fit for fight igen och tror och hoppas att den sista terminen i skolan kommer att gå som en dans.
Sen är eländet över och jag kan klippa mig, skaffa ett jobb, tjäna pengar, resa till främmande land, flytta till flott, läsa långa romaner, ha långa lediga somrar, tvätta fönster, köra orostig bil, kära ner mig, gifta mig och skaffa ett par kids till.

Sånt vill man ju.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Du är värd allt det där! Du har verkligen varit duktig, och jag är övertygad om att du klarar sista terminen som en dans på...spik?
=)
Du har sån självdisciplin, och får bergis toppbetyg. Hoppas midsommar var bra. Det var min...detaljer kommer i nästa blogg, hoh hoh
=)

2007-06-23 @ 00:31:26

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback