Fartfylld midsommar!

Sviterna från midsommarafton var inte så farliga. En lättare armskada som förorsakades av en bakifrånattack, ett litet skrapsår på benet samt ömma stortår.
Jag hade inte ens huvudvärk dagen efter!

Det var tur att man fick möjlighet att fira midsommar i närheten av sjön, samt att värdparet äger en båt och diverse häftiga flytdon som kopplas efter båten. Jag var smått nerka när jag satte mig tillrätta gränsle över "sitsen" i en kit tube, en ring ca 3 m i diameter som har som tyg i mitten. Meningen är sedan att rycka lite i handtagen så att luften tar tag i tyget och får tuben att sväva.
Spännande... och skitkul! När man väl fått in rätta knycken kunde man sväva länge en bit ovanför vattnet. Jag var rätt skakig i benen och hade ont i stortårna när jag kördes in till bryggan. Men jag var torr! Och glad!
Här kan det se ut.
Efter tubåket tog jag ett dopp i sjön, för man var ju nästan svettig i den skyddande våtdräkten. Sen joinade jag de andra i bastun, badade vildmarksbad (trots att de anda tjejerna varnade för urinvägsinfektion, nån sån har jag aldig haft!) och doppade mig igen och passade samtidigt på att hälsa på Seidi, som såklart stod och "fiskade".

Tidigare på kvällen var vi till Solbacka för att kolla när de reste midsommarstången. Vi sjöng ålänningens sång och dansade små grodorna kring stången. Sen åkte vi tillbaks till Patrik och Carola och åt grillat, sallad och nypotatis.
Joel hade två kompisar att tjoa och leka med, Tristan och Jesper, som är i samma ålder ungefär. De sköt varann med vattenpistoler, kastade vattenballonger och fiskade med kastspö nere vid bryggan. De åkte också vattenring, en mindre variant.

Ungarna somnade nöjda och rätt utmattade vid 23 snåret. Några följde sen med Carola till Arken, då hon åkte för att sjunga. Resten satt kvar och spelade yatzy i garaget fram till tresnåret.

Kul midsommar!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback