Pruttig och lustig.

Förresten, morgonen blev ialla fall glad och lyckad. Det höll på bli grin, men jag lyckades avleda det med lite bus och kiss och bajshumor. Att prutta och med låtsasförvirring undra vad det är för motorcykel som kör utanför fönstret funkar alltid.
"Det är duuu som pruttaaaaar!"
"Nähäddu!" (Kittlar honom och föser iväg honom till hallen)
"Joooooohoooo"
"Näääiiii" (Sätter på skorna) "Sisten till bilen är en prutt!"

Ja, så vann man kampen och det var nog bara för att jag inte snoozat tusen gånger och stressat ihjäl mig som jag orkade vara pruttig och lustig.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Fniss, ser dig framför mig hur du busar och föser honom till hallen (och har en liten gnutta irritation som ligger under huden och undrar varför man måste spela clown för att komma sig iväg i tid).
Kors i taket så har Fröken Fräs inte hälsat på idag, men jag har nog behövt påmint Li ett antal gånger vad vi tummade på idag. Får se hur det går imorgon när det inte är ngn Espenfrukost planerad.

2007-06-14 @ 20:46:40
Postat av: Jenny

Ja, irritationen pyr ju, men man känner sig duktig när man lyckats övervinna den också!
Är det treårstrots (om det nu finns nåt sånt) som framkallar Fröken Fräs? Jag tycker Li är fräsig mest hela tiden, fast på ett bra sätt. Cool brud :)

2007-06-15 @ 08:55:05
Postat av: Tessa

Ja egentligen kan man väl räkna de få månaderna som INTE är trots. Och säga: hon/han är nu i den där månadsfasen mellan trotsåren. Jo hon är rätt kaxig hon där Li. Brukar tänka att hon kommer långt i livet, men att vi runtomkring får stå ut bara tills hon blir myndig. Tänk om hennes lillebror(?) blir lugn och helt tvärtemot
=)

2007-06-15 @ 20:33:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback